32
2015 FAALİYET RAPORU
DAĞITIM HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Saha personelleri, endeks okuma işlemlerinin yanı sıra kullanıcıların sayaç, durum ve kullanıcı kontrollerini
yapmaktadırlar. Yapılan kontrol işleminin ardından Abone.NET sistemine kullanıcıya ait uygun durum kodu
girilmekle beraber, ilgili durum fotoğraflanarak arşivlenmektedir. Saha operasyonları sonrasında kullanılan
durum kodlarının analizleri yapılarak, ilgili birimlere iletilip, yapılan tespitler neticesinde, kullanıcılara gerekli
işlemler uygulanmaktadır.
SAYAÇ AYAR LABORATUVARI
Dağıtım bölgemizde kullanıcılara bağlı elektrik sayaçları ile ilgili şikâyetli sayaçlar, arızalı sayaçlar ve
periyodik bakımı yapılan sayaçlara ait işlemler sayaç ayar laboratuvarlarımızda gerçekleştirilmektedir.
TİCARİ KALİTE VE HİZMET GÖSTERGELER
Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği gereği Şirketimiz görev
bölgesinde yapılan müşteri, resmi daire başvuruları ve hizmet kapsamında yapılan işlemlere ait bilgiler aylık
hazırlanıp, her bir başvuru için yasal süreler doğrultusunda gerekli incelemeler yapılarak ilgili mercilere ve
başvuru sahiplerine sonuçlar yazılı olarak bildirilmektedir.
TİCARİ KALİTE KOD NO
AÇIKLAMA
TOPLAM BAŞVURU
İŞLEM SAYISI (A)
BELİRLENEN STANDART
SÜREDE ÇÖZÜMLENEN
BAŞVURULAR İŞLEMLER
BELİRLENEN
STANDART SÜREDE
ÇÖZÜMLENEMEYEN
BAŞVURULAR/
İŞLEMLER
BELİRLENEN
STANDART SÜREDE
ÇÖZÜMLENEMEYEN
BAŞVURULAR (%)
1.1 Bağlantı talebinin karşılanabileceği sürenin gerekçeleri ile başvuru sahibine yazılı olarak
bildirilmesi.
1272
1262
10
0,79%
1.2 Bağlantı talebinin karşılanabileceği sürenin gerekçeleri ile sahibine yazılı olarak bildirilmesi
3773
3756
17
0,45%
2
Bağlantı talebine ilişkin yatırımın başvuru sahibi tarafından yapılması durumunda projenin
onaylanması veya revizyonu için iade edilmesi
6940
6922
18
0,26%
3
Bağlantı gücünde değişiklik yapılması halinde; proje inceleme sonuçları ile uygulamaya esas
cevabın kullanıcıya yazılı olarak bildirilmesi
99
99
0
0,00%
4
Kullanıcıların, programlı kesintiler hakkında yazılı, işitsel veya görsel basın yayın
kuruluşları ve dağıtım şirketi internet sitesi aracılığıyla bilgilendirilmesi (01/01/2014
tarihinden itibaren isteyen abonelere elektronik posta ve kısa mesaj gönderilmesi)
1110
1110
0
0,00%
5.1 Bağlantı ve/veya sistem kullanım anlaşmasının kullanıcıya önerilmesi
28169
28169
0
0,00%
5.2 Bağlantı ve/veya sistem kullanım anlaşmasının kullanıcıya önerilmesi
9477
9477
0
0,00%
6
Müşteri hizmetleri merkezi tarafından kaydedilen başvuruların sonuçlandırılarak öngörülen
işlemin talep halinde başvuru sahibine yazılı olarak bildirilmesi
24708
24677
31
0,13%
7
Borç ve/veya kullanıcı hatası nedeniyle durdurulan hizmetin, hizmetin kesilmesine neden
olan etken ortadan kalktıktan sonra yeniden verilmeye başlanması
329589
329589
0
0,00%
8
Dağıtım şirketleri tarafından kullanım yerinde yapılacak işlemlere ilişkin olarak kullanıcılara
verilen randevu saatine uyulması
13070
13070
0
0,00%
9.1 Kullanıcı zararının tazminine ilişkin başvuruyu sonuçlandırma
141
141
0
0,00%
9.2 Kullanıcı zararının ödenmesi veya teçhizatın tamir ettirilmesi
35
35
0
0,00%
10 Günlük azami bildirimli kesinti süresine uyulması
0
0
0
0,00%