Sıkça Sorulan Sorular | Osmangazi Elektrik Dağıtım AŞ

BİLGİ MERKEZİ

SIKÇA SORULAN SORULAR

  • Sayaçların değişim işlemleri neden yapılmaktadır?

    3516 sayılı Ölçü ve Ayar Kanunu ve bu kanuna dayalı ikincil mevzuat gereğince elektrik tüketimini ölçen sayaçların periyodik olarak 10 yılda bir kontrol edip ayarlanarak mühürlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle, 10 yıllık damga süresini dolduran sayaçlar ayarlanmaktadır. Bu sayaçlardan ayarlanması veya tamiri mümkün olmayanlar yenisi ile değiştirilmektedir. Bunun yanında, tüketici talepleri doğrultusunda da sayaç değişim işlemleri yapılabilmektedir.

  • 2018 yılında uygulanacak sayaç kontrol bedeli ne kadardır?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği ‘Sayaç kontrolü’ başlıklı 41. Maddesi 1. Fıkrası “Sayacın arızalanması veya ölçme hassasiyetinden şüphe edilmesi halinde, ilgili tüzel kişi veya tüketici tarafından sayacın kontrolü talep edilebilir. Bu talep, dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi tarafından 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu hükümleri çerçevesinde karşılanır. Sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç sökme-takma ile 3516 sayılı Kanun çerçevesinde oluşan bedeller talep sahibi tarafından karşılanır.”
    Hükmü kapsamında, sökme işlemi yapılan sayacın doğru çalıştığının tespit edilmesi hâlinde talep sahibine 2018 yılında uygulanacak sayaç kontrol bedeli şu şekildedir:

    SAYAÇ KONTROL BEDELİ    TL
    Direkt bağlı tek fazlı aktif veya üç fazla aktif ve/veya reaktif sayaçlar: 16,05
    Akım trafolu ve/veya gerilim trafolu aktif ve/veya reaktif sayaçlar: 20,33
    * Katma Değer Vergisi dâhil değildir.

  • Sayacım arızalandı nasıl işlem yapabilirim?

    Tüketici bilgileri ile birlikte ALO 186 Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.

  • Sayacım yandı nasıl işlem yapabilirim?

    Tüketici bilgileri ile birlikte ALO 186 Çağrı Merkezimizi arayarak aciliyetli ekip talep edebilirsiniz.

  • Sayacım çalındı nasıl işlem yapabilirim?

    Çalındığına dair Karakol’dan alınacak olan tutanak ile birlikte OEDAŞ Tüketici  Hizmetleri Servisine müracaat etmesi gerekir.

  • Sayaçta problem olduğunu düşünüyorum ne yapabilirim?

    Size en yakın işletmemize yazılı müracaat yapılması gerekmektedir. Sayacınız test için yetkili laboratuvara gönderilir. Yetkililer tarafından hazırlanan rapor doğrultusunda sayacınızda problem var ise tedarikçinize bilgi verilir. Faturalarınızda gerekli düzeltme yapılır. Ancak sayacınızda problem yok ise ilgili mevzuatta belirtilen bedeller faturanıza yansıtılır.

  • Sayacımda fiziksel hasar var, ne yapmalıyım?

    Sayaçta gözle görülür fiziksel hasar (sayaç dönmüyor, camı kırık, ekranı bozuk, tarih ve saat bilgileri yanlış vs) olması durumunda talebinizi 186 numaralı Çağrı Merkezimize iletebilirsiniz.

  • Elektrik sayacım mühürsüz/mührüm kırık ne yapmalıyım? Mühüre müdahale edilebilir mi?

    Mührünüzün kırık olması veya mühürsüz durumunda 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak mührün kırık veya mühürsüz olduğu ile ilgili bildirimde bulunulmalıdır. Sayacınızın mühürlerine, yetkili elektrikçilerde dahil olmak üzere OEDAŞ görevlileri dışında birinin müdahale etmesi uygun değildir. Sayacınızın mühürsüz kalması her türlü müdahaleye açık kalması anlamına gelir.

  • Binadaki sayaçların karışık olduğunu (Farklı dairelerde bağlı olduğunu) düşünüyorum ne yapmalıyım?

    Bu durumun tespitin için bağlı bulunduğunuz işletmeye veya ALO 186 Çağrı Merkezi aracılığı ile başvuruda bulunabilirsiniz.

  • Elektrik Sayaçlarının yeri neden değiştirilmek isteniyor?

    Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yayımlanan ve Şirketimizin de uygulamakla yükümlü olduğu Tüketici Hizmetlerinin Yönetmeliğinin 40. maddesinde geçen “Sayaç ve ilgili ölçü aletlerinin yeri, ilgili mevzuat çerçevesinde dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiler tarafından belirlenir. Sayaç güvenli ve kolayca okunabilecek şekilde tesis edilir.” hükmü gereğince okumaya ve kontrole elverişli yerde bulunmayan elektrik sayaçları ve ölçü devrelerine zaman kısıtlaması olmaksızın erişebilmek amacı ile tüketicilerimize ait sayaçların yeri uygun bulunan yere taşınması gerekmektedir.

  • Sayaç yerimi değiştirmek/ulaşılabilir bir yere aldırmak istiyorum, ne yapmalıyım?

    Bölgenizde bulunan en yakın OEDAŞ işletmesine başvurarak kayıtlı olan yetkili elektrikçilerin listesini ve ayrıntılı bilgiyi alabilirsiniz.

  • Şirketinizce değiştirilen sayaçlar için hangi bedeller alınıyor?

    Tüm sayaç değişim işlemleri Şirketimizce yapılmakta olup herhangi bir bedel alınmamaktadır.

  • Elektronik sayaç ile mekanik sayaç arasındaki fark nedir?

    Elektronik sayaç üç zamanlı ölçüm yapabilmekte olup ;
    06:00 – 17:00 Gündüz
    17:00 – 22:00 Puant
    22:00 – 06:00 Gece
    – Çok zamanlı tarifeden yararlanmak için elektronik sayaca ihtiyaç varken mekanik sayaçta bu opsiyon bulunmamaktadır.
    – Elektronik sayacın amperaj aralıkları fazla olduğu için, kısa sürede yanma riski bulunmamaktadır.
    – Elektronik sayaçların garantileri 3-5 sene arası değişmektedir.
    – Haberleşme modülü olan elektronik sayaçlar, uzaktan okumaya olanak sağlamaktadır.
    – Sayaç değişimleri herhangi bir bedel alınmadan ilgili dağıtım şirketi tarafından yapılmaktadır.

  • Sayaç ölçümümde hata olduğunu düşünüyorum, ne yapmalıyım?

    Sayacınızın ölçümünde hata olduğu durumda sayacın kontrol edilmesi için Tüketici Hizmetleri Merkezi'ne  yazılı olarak başvuru yapılmalıdır. Başvuruda tesisat numarasının belirtilmesi önemlidir. Başvurunun ardından sayaç yeni bir sayaç ile değiştirilmekte, ölçü şikâyetinde bulunulan sayaçlar Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı personeli nezdinde incelenerek tarafsız bir rapor oluşturulmaktadır. Çıkan raporda sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç sökme-takma ile 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu çerçevesinde oluşan bedeller faturanıza yansıtılacaktır.

  • Bina yıkımı söz konusu olduğunda nasıl bir işlem yapmalıyım?

    Sayacın takılı olduğu binanın yıkılacağı durumda,  elektrik dağıtım şirketine sayacın sökülmesi için başvuru yapılmalıdır. Başvuru Tüketici Hizmetleri Merkezlerine yapılmalıdır.
    Bu başvuru esnasında gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir;

    Normal yıkım:
    • Kimlik fotokopisi
    • Tapu
    • Yıkım belgesi
    • Kullanıcı kendisi gelemiyor ise vekalatname
    • Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe

    Şantiye yıkım:
    • Yapı ruhsatı
    • Kimlik fotokopisi
    • Eğer şirket yetkilisi ise vekalatname ya da imza sirküleri
    • Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe

  • Yıkılacak binadaki sayacın sökülmesi için ne yapmalıyım elektriğimin direkten kesilmesi için ne yapmalıyım?

    Aboneliğinize ait bilgileri içerir bir dilekçe ile bağlı bulunduğunuz işletmenize başvuru yapmalısınız.

  • Sökülen sayacımı bana iade etmediler, sebebi nedir?

    14.03.2013 tarihli Elektrik Piyasası Kanunu gereği tüm sayaçlar işletme ve bakım giderleri dağıtım şirketi tarafından yerine getirilmek üzere devralınmıştır. Sayacınızın tüm mülkiyeti OEDAŞ’a aittir.

  • Arıza bildirimini nereye yapacağım?

    Elektrik dağıtım sektöründe ALO 186 Çözüm Merkezi, tüketici memnuniyetini artırmak ve tüketici isteklerini tek noktada toplamak için 2009 yılından bu yana 7/24 kesintisiz hizmet vermektedir.

  • Arıza Servisleri hangi saatlerde hizmet veriyor?

    Arıza Servisleri ALO 186 Çözüm Merkezi’ne gelen tüm bildirimlere 24 saat cevap veriyor. Bildirimleriniz online olarak arıza ekiplerimize iletiliyor ve sorun mümkün olan en kısa zamanda çözülüyor.

  • Arıza / kesinti ile ilgili ihbarımı nasıl iletebilirim?

    ALO 186 veya bulunduğunuz bölgedeki Dağıtım şirketine arıza/kesinti ihbarınızı iletebilirsiniz.

  • Evimde elektrik yok, ne yapmam gerekir?

    Öncelikle daire içi tesisatınızı kontrol etmenizi tavsiye ederiz.
    Eğer tüm bina, site veya bölgede elektrik yok ise, arıza ihbarınızı 186 numaralı Çağrı Merkezimizden bize iletebilirsiniz.

  • Sürekli voltaj sorunu yaşıyorum, ne yapmalıyım?

    Talebinizi 186 numaralı Çağrı Merkezimize iletebilirsiniz.

  • Arıza Servisleri 24 saat hizmet veriyor mu?

    Arıza Servisleri gelen ihbarlara 24 saat cevap veriyor. Arıza anında yapmış olduğunuz tüm ihbarlar dikkate alınıp, arıza ekiplerimiz tarafından gerekli müdahaleler yapılarak sorun çözümleniyor. ALO 186 Çağrı Merkezimize verdiğiniz her türlü ihbar ekiplerimiz tarafından dikkate alınıp sonuçlandırılıyor.

  • Bölgemdeki Planlı Elektrik Kesinti bilgilerine nereden öğrenebilirim?

    186 Çağrı Merkezimizi arayarak,
    •    OEDAŞ Web Sitesinde yer alan Planlı Kesintiler menüsünden,
    •    Tarafınıza iletilen SMS ve E-Posta üzerinden,
    •    Yerel medya ve haber sitelerinden öğrenebilirsiniz.

  • Usulsüz Elektrik Kullanımı nedir? Tespiti halinde nasıl işlem yapılır?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 32 nci maddesine göre tüketicinin
    • Ölçme noktasından sonraki kendi elektrik tesisatından üçüncü şahıslara elektrik enerjisi vermesi,

    • Kendi adına perakende satış sözleşmesi  veya ikili anlaşması olmadan daha önceki tüketici adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmesi,
    • Sayaç ve ölçü devreleri mühürsüz olduğu halde ilgili tüzel kişilere haber vermeden elektrik enerjisi tüketmesi,
    • İlgili lisans sahibi tüzel kişi tarafından ilgili mevzuat çerçevesinde yapılması gereken bağlantı işleminin tamamlanmasını eklemeksizin, tüketiminin doğru tespit edilmesini engellemeyecek şekilde bağlantı yapması/yaptırması,
    • İlgili tüzel kişilere yapılmış başvuru olmaksızın, bulunduğu abone grubunun kapsamı dışında elektrik enerjisi tüketmesi,
    • Güç trafosunu değiştirdiği halde ilgili tüzel kişilere durumu yazılı olarak onbeş gün içerisinde bildirmemesi,
    • Mesken aboneleri hariç, kendisine ait tesis veya tesislerdeki bağlantı gücünün yüzde yirmiden daha fazla artması halinde, ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili lisans sahibi tüzel kişiye başvurmaması veya başvurmuş olmasına rağmen ilgili mevzuat kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi,
    • Kesilen elektriği yükümlülüklerini yerine getirdikten sonra dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin izni dışında açması,
    •   İkili anlaşma kapsamında enerji almaktayken son kaynak tedariği kapsamına dahil olmasına rağmen son kaynak tedariğine ilişkin
    perakende satış sözleşmesi imzalamak için bu madde ile Yönetmeliğin onuncu maddesinde öngörülen süreler içerisinde, ilgili görevli tedarik şirketine başvurmaması,hallerinde, usulsüz elektrik enerjisi tüketmiş sayılır.
     
    Usulsüz elektrik enerjisi kullanımlarına ilişkin tespitlerde, tüketiciye yükümlülüklerini yerine getirmesi için 15 gün süre verildiğini belirten kesme ihbarı bırakılır. Tüketici yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde elektriği kesilir. Tüketicinin dâhil olduğu abone grubuna veusulsüz tespitinin ait olduğu yıla göre Enerji Piyasası Düzenleme Kurul    kararı ile belirlenen kesme-bağlama ücretinin 5 katı ceza uygulanır.  Tüketici yükümlülüklerini yerine getirdikten ve ödemesini yaptıktan sonra tesisata tekrar enerji verilir.

  • Kaçak Elektrik Kullanımı nedir? ( Kaçak elektrik kullanımına giren durumlar nelerdir?)

    Kullanım yerine ilişkin olarak; perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi
    •    Dağıtım sistemine veya sayaçlara veya ölçü sistemine ya da yapı bina giriş noktasından sayaca kadar olan tesisata müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
    •    Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında; yükümlülüklerini yerine getirmeden dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin izni dışında açması,
    •    Kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.

    Elektriği her ne sebeple olursa olsun sayaçtan geçirmeksizin veya sayacı (ölçü sistemini) bozarak kullanmak kaçak elektrik kapsamına girmektedir.
    • Şirketimizin elektrik şebekesi ve abone branşman hatlarıyla bunların uzantısı, ana kolon ve bu hatlar üzerindeki; ölçme sistemi, sayaç, röle, ölçme devreleri, akım ve gerilim trafoları, kofra, devre kesici ve kare buatta eksik tüketim sağlayacak her türlü değişiklik yapmak, yerlerini değiştirmek,
    • Bu tesislere Şirketimizin yazılı izni olmaksızın bağlantı yapmak ve yaptırmak,
    • Abone olduktan sonra ölçü sisteminin ayarını bozmak veya değişiklik yapmak, köprülemeyi kaldırmak (kanca düşürmek), diskin dönmesine engel olmak, sayacı ters bağlayıp endeks silmek, endeksin okunduğu sayaç kapağındaki (ölçüye esas) mühürleri sökmek,
    • Şirketimizce kesilen elektriği resmi olmayan yöntemle (gereğini yerine getirmeden) açmak ya da açtırarak kullanmak,
    • Bunların dışında tüketimin doğru tespit edilmesine engel olacak her türlü işi yapmak, bu gibi durumlar Kaçak Tespit Tutanağına işlenir ve yönetmenlik gereği hesaplanan bedel ilgiliden tahsil edilir. Ayrıca, Şirketimiz, kaçak elektrik kullandığı tespit edilen gerçek ve tüzel kişilerin elektrik enerjisini keserek Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunur.

  • Kaçak elektrik kullanımı ile ilgili olarak ihbarda bulunmak istiyorum, nereye bildiririm, ne zaman sonuçlandırılır?

    •Kaçak elektrik ihbarlarınızı 186 Çağrı Merkezimizi arayarak,
    •Yazılı olarak bir dilekçe ile bağlı bulunduğunuz İşletme Şefliklerine, Baş Mühendisliklere ya da İşletme Müdürlüklerine başvurarak,
    •İnternet sitemizden Online İşlemler menüsünden,
    •Yapılan ihbarlarda ihbarı verenlerle ilgili hiçbir bilgi üçüncü şahıslarla paylaşılmamaktadır. İhbar kaynağı tarafımızca hassasiyetle gizlenmektedir. Kaçak ihbarlarınız konusunda uzman ekiplerimiz tarafından on beş gün içerisinde kontrol edilerek sonuçlandırılır.

  • Kaçak elektrik kullanmanın cezası nedir?

    Kaçak Elektrik kullanımının tespit edilmesi halinde Türk Ceza Kanununun 163.madde 3.fıkrası gereğince 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası ile hükmolunur.

  • Kayıp – Kaçak Bedelini ödemek istemiyorum ve bu güne kadar ödediğim bedellerin tarafıma iadesini istiyorum.

    Ulusal tarife bedellerinin hangi bileşenlere ayrıştırılarak faturalara yansıtılacağı ve bedelleri 6446 sayılı Kanun ve bu Kanuna bağlı olarak yayınlanan mevzuat kapsamında EPDK tarafından belirlendiğinden; Görevli Tedarik Şirketlerinin tarifeleri uygulayıp uygulamama ve tarifede belirlenen bedelleri tahsil edip etmeme yönünde bir inisiyatifi bulunmamaktadır. Faturalarda, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından yayınlanan ve 01.01.2016 tarihi itibariyle geçerli olan tarife değişikliği ile Kayıp Bedeli, İletim Bedeli ve Perakende Satış Hizmet Bedeli ve PSH Sayaç Okuma Bedeli kalemleri yer almamakta; EPDK tarafından belirlenen ve yılın her çeyreğinde yenilenen birim fiyatlarla aktif tüketimin çarpılması sonucu elde edilen Dağıtım Bedeli ile Aktif Enerji Bedeli, Vergi ve Fonlar yer almaktadır.

  • Elektrik tüketim borcum sebebiyle elektriğim kesildi, borcumu ödedim, elektriğim ne zaman açılır?

    Görevli tedarik şirketine ve eğer varsa dağıtım şirketine karşı tüm yükümlülüklerinizi yerine getirmeniz durumunda elektriğinizin ne zaman açılacağı Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 16. Maddesi'nde düzenlenmiştir. Bu maddeye göre;
    • İmar yerleşim alanında 2 gün içerisinde,
    • İmar yerleşim alanı dışında 3 gün içerisinde,
    elektriğiniz açılır.

  • Elektrik aboneliği başvurusunda bulundum, elektriğim ne zaman açılır?

    Görevli tedarik şirketine ve eğer varsa dağıtım şirketine karşı tüm yükümlülüklerinizi yerine getirmeniz durumunda elektriğinizin ne zaman açılacağı Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 16. Maddesinde düzenlenmiştir. Bu maddeye göre;
    • İmar yerleşim alanında 2 gün içerisinde,
    • İmar yerleşim alanı dışında 3 gün içerisinde,
    elektriğiniz açılır.

  • Kesme bağlama bedeli nedir?

    Elektrik piyasası tüketici hizmetleri yönetmeliği 4. maddesi ö bendinde kesme bağlama bedeli: tüketicinin elektriğinin bağlaması aşamasında uygulanan ve kurul tarafından belirlenen bedeli ifade etmektedir.

  • Kesilmiş olan elektrik yeniden nasıl bağlanır?

    Tüketicinin, yükümlülüklerini yerine getirmesi kaydıyla, kesme-bağlama bedeli tahsil edilerek elektrik enerjisi yeniden bağlanır.

  • Açma-kesme işlemleri hangi gün ve saatlerde yapılıyor? Açma birimi hafta sonu çalışıyor mu?

    Açma-kesme işlemleri hafta içi yapılmaktadır. Ancak kesik olan enerjiyi yükümlülüklerini yerine getirmeden açan abonelerin enerjileri hafta sonunda da kesilebilmektedir.
    Kesme işlemleri 08.30 ile en geç 15.00 kadar yapılmaktadır.
    Açma işlemleri saat 14.00 başlayarak gün içerisinde 19.00 a kadar tamamlanmaktadır. Ancak sayaç mahalline ulaşılamayan durumlarda takip eden iş günü enerji açma işlemi yapılmaktadır.
    (Enerjisi kesilen tesisatın, Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin 25. maddesi gereğince;
    A) imar yerleşim alanında iki iş günü içerisinde,
    B) imar yerleşim alanı dışında üç iş günü içerisinde, elektrik enerjisi yeniden bağlanır.)

  • Hangi durumlarda elektrik enerjisi kesilir?

    Perakende satış sözleşmesinin sona ermesi, kaçak veya usulsüz elektrik enerjisi tüketildiğinin tespit edilmesi, tüketilen enerji bedeline ilişkin ödemelerin zamanında yapılmaması durumları ile ayrıca tüketicinin sözleşmesinde enerjinin kesilmesini gerektirecek özel hususların neler olduğu yer almış ise bunların oluşması halinde tüketicinin elektriği kesilir.

  • Elektriğim kesildiğinde nereye bilgi vermeliyim?

    7/24 hizmet veren 186 numaralı çağrı merkezini arayarak bilgi verebilirsiniz.

  • Özel trafolu tesis kurmak istiyorum. Elektrik aboneliği için ne yapmam gerekiyor?

    Öncelikle Şirketimize şahsen veya yetkili elektrik mühendisi tarafından enerji müsaadesi başvurusunda bulunulması gerekir.
    • Şirketimizce bağlantı noktası belirlenir ve buna uygun enerji müsaadesi verilir.
    • Enerji müsaadesine uygun olarak proje hazırlatılır ve onaya sunulur.
    • Projenin yetkili kurum/kuruluş tarafından onaylanması ile birlikte tarafınızca tesisin yapımına başlanır.
    • Tesis yapımı bitimi ile birlikte geçici kabul talebinde bulunulur.
    • Yapılan tesisin, onaylı projesi ve enerji müsaadesine uygun olup olmadığının incelenerek geçici kabul yapılır.
    • Geçici kabul onaylanmasına müteakip tesisin abonelik ile ilgili belgelerin hazırlanarak Şirketimize başvurulması gerekmektedir. Başvuru akabinde Şirketimiz ile bağlantı anlaşması imzalanır. Ancak tesise enerji verilebilmesi için görevli tedarik şirketi ile enerji satışına ilişkin perakende satış sözleşmesi imzalanması gerekmektedir.

  • Dağıtım Bağlantı Anlaşması nedir?

    Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi ile dağıtım sistemini kullanacak başvuru sahibi arasında imzalanması gereken, gerçek veya tüzel kişilerin dağıtım sistemine sürekli veya geçici olarak bağlantı yapmalarına ilişkin koşul ve hükümleri kapsayan Şirketimiz ile yapılan anlaşmadır.

  • Ön Abonelik esnasında istenilen evraklar nelerdir?

    Şahıs adına ise ; T.C. kimlik numarasını, kimlik bilgilerini, elektrik kullanılacak yerin adresi ile mülkiyetinin kime ait olduğunu ve kullanım yerini hangi amaçla kullanıldığını beyan etmesi
    Şirket adına ise ;T.C. kimlik numarasını, kimlik bilgilerini, elektrik kullanılacak yerin adresi ile mülkiyetinin kime ait olduğunu, ticaret unvanınızı, vergi kimlik numaranızı, bağlı bulunduğunuz vergi dairesini, ticaret sicil numaranızı ve ticaret sicil kaydını yaptığınız ticaret sicil memurluğunun adını beyan etmesi tarifesine göre de ek evrak istenir.

  • Abonelik için yapılan sözleşme kullanıcı adına mı olmalıdır?

    EPDK tarafından yayınlanan Tüketici Hiz. Yön. 32. Madde (b) bendine istinaden abonelik sözleşmelerinin kullanıcı adına olması gerekmektedir.

  • Cihaza Bağlı yaşayan hastaların enerji kesintisinden etkilenmemeleri için ne yapmak gerekir?

    Elektrikle çalışan yaşam destek cihazlarına bağlı olarak yaşamını sürdüren hastaları olan kullanıcılarımızın, elektrik tüketimi nedeniyle oluşabilecek borç nedeniyle enerjisiz kalmamaları için aşağıda belirtilen belgeleri, yazılı başvuru ile Dağıtım Şirketine iletmesi halinde kesme blokajı konulabilecektir.  Kayıt altına alınan bu tür abonelikler, planlı kesintilerde öncelikle ve plansız kesintilerde ise kesintiler ile ilgili durum hakkında tüketicinin belirlediği iletişim aracıyla bilgilendirilebileceklerdir. Bu başvuru için gerekli belgeler;
    1) Hastanın nüfus cüzdanı
    2) Hastanın tesisatına blokaj konulmuş evde yaşadığını gösteren hastaya ait ikametgah belgesi veya nüfus kayıt örneği
    3) Hekim raporu
    4) Sağlık Bakanlığı onaylı cihaz raporu (Sağlık Kurulu Raporu) 
    5)Tesisat numarası
    Yapılan bu düzenleme, elektrik faturalarının ödenmesinin gerekmediği şeklinde yanlış anlaşılmamalıdır.

  • Dağıtım şirketi nedir?

    Dağıtım şirketi, belirlenen bir bölgede elektrik dağıtımı ile iştigal eden tüzel kişidir.

  • Perakende şirketi nedir?

    Görevli tedarik şirketi, dağıtım ve perakende satış faaliyetlerinin hukuki ayrıştırması kapsamında kurulan veya son kaynak tedariği yükümlüsü olarak Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından yetkilendirilen tedarik şirketidir.

  • Endeksim okunmadı/Faturam Boş Bırakıldı/ Bana fatura gelmedi ne yapabilirim.

    Endeks okuma personelinin sayaç mahalline ulaşamaması durumunda adrese boş bildirim bırakılır. Faturanızın aynı ay içerisinde çıkarılmasını isterseniz sayacınız üzerindeki endeks bilgilerinizi okuduktan sonra en yakın işletmemize resmi kimlik belgenizle birlikte müracaatınızı yapabileceğiniz gibi buraya tıklayarak web sitesi üzerinden de bildirebilirsiniz.

  • Bahçemde / yolda bulunan ağaç şebeke tellerine değiyor, kesilmesini / budanmasını istiyorum ne yapabilirim?

    OEDAŞ Tüketici hizmetleri servisine ağaç kesimi ya da budanması ile ilgili dilekçe ile müracaat ederek talebini iletmelidir. Başvuru talebine istinaden yerinde gerekli incelemeler yapılarak sonuç başvuran kişiye iletilmektedir.

  • Direkten eve gelen kablom soyulmuş/eskimiş/yıpranmış ne yapmalıyım?

    7/24 hizmet veren 186 numaralı çağrı merkezini arayarak bildirebilir veya en yakın tüketici hizmetleri merkezlerimize uğrayarak yazılı başvuruda bulunabilirsiniz.

  • İki direk arası kablo koptu, yola düştü ne yapmalıyım?

    İki direk arası elektrik teli/kablosu düşmesi aciliyet gerektiren durumdur, ALO 186 aranarak bilgi verilmelidir.

  • Sokak aydınlatması yanmamakta nasıl bir işlem yapabilirim?

    Aydınlatmanın bağlı olduğu direğin direk numarası ile ALO 186 Çağrı Merkezini arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz ya da web sitemizden görüş öneri ve talep formunu doldurarak başvuruda bulunabilirsiniz.

  • Aydınlatma lambaları akşam erken yanıp sabah geç sönüyor ne yapabilirim?

    Direk numarası ve detaylı adres ile Alo 186 çağrı merkezi arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz.

  • Sokakta direk var fakat aydınlatma lambası yok nasıl bir işlem yapabilirim

    OEDAŞ Tüketici Hizmetleri Servisine müracaat ederek dilekçe yazmanız gerekmektedir.

  • Ev içi Şalter/Sigorta atıyor veya Ev içi Şalterden/Sigortadan kıvılcım çıkıyor. Ne yapmam gerekiyor?

    İç tesisatta arıza olduğu için yetkili elektrikçiden destek alarak tesisatını kontrol ettirmesi gereklidir. Bina girişinde dairesine ait olan şalterin kapatılması (sigortanın gevşetilmesi) gerekir.

  • Kazı çalışması sırasında kabloya hasar verildi ne yapmalıyım?

    Detaylı adres, detaylı adres bilinmiyorsa direk numarası ile ALO 186 aranarak bilgi verilmelidir.

  • Şebeke evime çok yakın. Can güvenliğimiz açısından tehlike arz edebileceğini düşünüyoruz. Endişelerimizin giderilmesi için nereye başvurmalıyız?

    186 Çözüm Merkezi’ne veya en yakında bulunan İşletme Müdürlüğü’ne başvurmanız halinde gerekli işlemler yapılacaktır.

  • Geriye dönük tüketim bilgilerimi içerir belge nasıl alabilirim?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği Madde 19'un 4. bendinde belirtildiği üzere "Dağıtım Şirketi, tüketicinin talebi halinde ve her takvim yılı içerisinde iki defadan fazla olmamak üzere, tüketicinin geçmiş yirmi dört aya yönelik elektrik enerjisi tüketimini tek zamanlı veya çok zamanlı olarak kWh cinsinden gösteren belgeyi ücretsiz olarak sunmakla yükümlüdür." ibaresine binaen talebinizi Osmangazi Elektrik Dağıtım Şirketine iletebilirsiniz.